För att avgasröret ska få plats så har man kapat ur en bit i golvet. Jag gör ett lock över hålet som går lätt att ta bort om man behöver komma åt flänsbultarna, bockar till skenor och fäster i väggen och sen trycker man locket ner mot golvet.
Sidan på radiolådan har jag betsat i samma kulör som övrig inredning, lägger på tre lager med klarlack. Det kom ett paket från Claes med ett gammalt nätfack och det passade perfekt längst fram på lådan där passar den manuella gps`en.
Jag monterade rallydämpare fram till Saab två takt men jag tyckte dom var för mjuka, så jag ringde och snackade med Tommy på Rallyspecialisten vi kom fram till att prova Billsteins dämpare en av de absolut hårdaste dämpare som finns. Dämparna kom och innan monteringen provade jag att trycka ihop dom det var helt omöjligt. Men väl på plats känns det helt kanon.Tommy hittade på par starka utan gas som passade bak, fel nedre fäste men det är bara såga bort röret som går igenom och pressa det ur bussningen sen passar den direkt på orginalfästet.
Monterar på dom nya stänkskydden som Claes hittade på marknaden i Trollhättan.
Med tanke på priset på det rostfria avgassystemet så undrar jag bara hur kan man borra så snett när man monterar upphängningen inte undra på att rådrullen har delat sig.
Jag har tidigare monterat ett extra batteri som lyset till bodelen ska vara kopplat till. Men jag kopplade inte klart så nu sätter jag ett relä mellan batterierna så när motorn går så laddas bägge två men när tändningen är avslagen så separeras dom, med dem inkopplingen så tömmer man inte startbatteriet om man glömmer innerbelysning. Nu börjar jag komma i mål med arbetet den här gången det enda som är kvar är att få tag på en gummimatta fram.Jag åker in DAK marknaden i Falun i morgon det kanske finns nån gumminasare där.
Hälsningar
Anders
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar