tisdag 26 juli 2011

Engeltofta och Kvarnbacken

Saabklubben i Gävle hade sin årliga träff i söndags och vi var inbjudna att komma dit med husbilen.

Gävle-Storvik -11 001Gävle-Storvik -11 002

Klockan 6 på morgonen väcker jag upp storebror som alltid är pigg på nya upptåg. Jag mellanlandar hos Niclas i Torsåker som ska ha sin jubileums 9000 med sig, men först ska det putsas och städas.

Gävle-Storvik -11 003

Vi samlas hos den lokale Saabhandlaren i Gävle för gemensam färd till Engeltofta. Tidningen Arbetarbladet intervjuar mig för en artikel.

Gävle-Storvik -11 006 Gävle-Storvik -11 009

Det kom 82 st bilar, mest var det tryck och pysbilar

Gävle-Storvik -11 008Gävle-Storvik -11 011

Lite ögongodis fanns det ända.En orginal 93B De-luxe –59 vann mest röster av publiken, vilken pärla med en härlig patina.

Gävle-Storvik -11 004Gävle-Storvik -11 010 

Nytt möter gammalt, och ett dignande prisbord.

 

KVARNBACKEN

Gävle-Storvik -11 012Gävle-Storvik -11 013

Gävle-Storvik -11 016 Jag lämnar storebror hos Niclas för att på tisdag återträffas på Kvarnbacken i Storvik. Som alltid ett trevligt ställe med många bilar. Som vanligt tjockt med folk runt husbilen.

Gävle-Storvik -11 014Gävle-Storvik -11 015

Både superorginal och långt därifrån.

 

Nu stundar Classic Carweek, om vädret tillåter åker vi upp på tisdag på crusing, på fredag ska vi ställa upp på renoverngsbedömning

Torsdagen den 4 har vi årsmöte hos mig i Lennheden vi startar på e.m.

. Välkomna, vi bjuder på fika.

Anders

Inga kommentarer: