lördag 16 juli 2011

Åkdon och Termos Leksand 12 juli

 

Efter ett rejält åskväder mitt på dagen kommer det lite luckor i molnen på eftermiddan och då bestämmer jag mig för att åka till Åkdon och Termos träff i Leksand som är den andra tisdagen under sommarmånaderna. Ett träff som kan sammanfattas med ett ord: succe. Jag kom som bil nr.tre, sen kommer det fordon i en jämn ström, totalt 410 !! st. Jag blir intervjuad av Radio Dalarna för att  i direktsändning berätta kort om skapelsen. Falukuriren ville också ha en intervju för en artikel.

I Hjortnäs nära Leksand sitter en kille som heter Hasse Örnefeldt och hör inslaget i Radio Dalarna, han slänger sig i bilen och kommer ner till mig och berättar att det var han som körde husbilen – 69 till den sjö där vi hittade den, världen är bra liten. Han var riktigt imponerad av renoveringen.

.Åkdon och termos 001Åkdon och termos 004

 Åkdon och termos 005 Åkdon och termos 009

Samlingen var i den så kallade Gropen som snabbt fylldes.

 

Åkdon och termos 006 Åkdon och termos 002

Så här såg det det ut mest hela tiden runt husbilen, man tittar inne och under. Är det verkligen en Saab här under ??

 

Åkdon och termos 007 En härlig blandning av gamla traktorer.

Det här är en träff som jag verkligen kan rekommendera det är en stor bredd på alla typer av fordon.

Nästa träff är Saabklubben i Gävle och deras träff i Engeltofta den 24 juli. Ni runt Gävle kom och hälsa på.

Anders

Inga kommentarer: