tisdag 22 mars 2011

Vecka 12 tisdag

 

 

husbilsrep -11 137 husbilsrep -11 138

Nu när framvagnen är inställd och klar så är det dags att lufta bromsarna bak och justera handbromsen.Sen ut och prova bromsen, men det gick inte så bra på den här blankisen.Men jag fick känna på koppling och motorgången lite och det verkade funka bra.

husbilsrep -11 139husbilsrep -11 141

 husbilsrep -11 144husbilsrep -11 145  husbilsrep -11 143husbilsrep -11 146

Nummerplåtsbelysningen har suttit löst och det har inte sett bra ut, så jag tar bort den gamla tätningen och ska skruva fast lamphållaren men då sitter muttrarna i mellanväggen bakom ryggstödet, c:a 30 skruvar senare så hittar jag dom. Monterar en lös list på kanten till huset och det ser genast mycket bättre ut.

husbilsrep -11 147husbilsrep -11 149 

Fjädringen bak behöver inte justeras något mer nu så lägger på locket till torsionsstavarna och skruvar fast bordet. Så där ja klart att duka upp.

Nu väntar jag på att bakrutan ska bli klar, så jag kan ta en lite längre provtur.Om väglaget tillåter.

Fortsättning följer. 

Anders

2 kommentarer:

milkokalle sa...

bättre än ny, mycket bättre.

urban sa...

Tjusigt!
Är kaffepannan varm nu när bordet är på plats ?