torsdag 29 augusti 2013

Augusti 2013

 

Nu börjar sommaren att gå mot sitt slut, efter Trollhättan har det hänt en del små aktiviteter runt husbilen. Jag gjorde ett besök på en onsdagsträff på Mellsta camping och där var tv 4 från Falun och gjorde ett reportage, när dom fick se husbilen och höra lite om historien då ville dom göra ett separat inslag enbart med den.

  DSC05008

Jag och Charlotte Pettersson åkte kring Lennheden  filmade och plåtade i ett par timmar sen blev inslaget i tv en och en halv minut. Det sändes i tv 4 mitt den 16 juli på kvällen tillsammans med sena nyheterna.

 

DSC05019

Nästa resa gick Säter och deras återkommande träff på tisdagarna. som vanligt fullt med folk runt bilen.

Jag blev tillfrågad om jag ville komma till en liten lokal träff i Amsberg, klart att man ställer upp solen sken och det låg bara en mil bort.

 

DSC05020 DSC05026

DSC05021 DSC05023

DSC05024DSC05027DSC05025 

Det kom ett trettiotal bilar, traktorer och motorcyklar en trevlig blandning av fordon. Borlänge Tidning och Dala Demokraten dök upp och jag blev intervjuad och fotad av båda.

Dags för besiktning den 14 augusti i Falun, men först behövs lite genomgång av bromsarna fram och ännu en gång försöka att få bort vibrationerna från ljuddämparen

DSC05044DSC05046

Bort med ljuddämparen igen, fram med svetsen och knacka ner skarven sen lite justering av infästningen nu ligger inte dämparen mot karossen som tidigare.

DSC05050

Besiktningen i Falun gick galant som vanligt, tog bara dubbelt så lång tid än normalt, här på bilden är det tomt runt bilen men tidigare var all personal på stationen i och runt den.

Får se om det är något mer på gång innan vintern, jag håller i alla fall på att bygga ett ny carport som den ska stå under.

 

Hälsningar

Anders

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevliga bilder både på husbil och andra fordon. / Magnus