söndag 18 september 2011

Vecka 37

 

Den här veckan gjorde jag två utflykter med husbilen. På onsdagskvällen åkte jag till Mellsta Camping där det är veteranbilsträff varje onsdag under sommaren. Ett 25 tal fordon kom, ganska bra med tanke på det ostadiga vädret.

husbilsträff 001 Chevrolet Delivery - 56

husbilsträff 003husbilsträff 002

Ford pickup med en gosig sidspis.

husbilsträff 004husbilsträff 005

Chev pickup-58 och en Ford Rod.

 husbilsträff 006 Motorrummet på Renault Gordini –62

En kul blandning av bilar.

 

Nästa resa gjorde jag på torsdag. Först till Loods husvagnar i Borlänge där jag gjorde ett uppskattat besök, sen gick resan till Kurts husvagnar i Ludvika dom hade egentligen stängt på torsdag för en kommande öppethelg, men jag hittade på en av säljarna bland husvagnarna på gården och snart var alla anställda inklusive Kurt ute och kikade på husbilen. Där kan man snacka om ett gäng verkligen gick igång på husbilen, riktigt kul.

 

Åkdon och Termos Ludvika hade sin sista träff vid Räfsnäs Camping det blev nästa stopp. Ruggit kallt blev det på kvällen men drygt 150 bilar kom iallafall.

husbilsträff 007husbilsträff 008

Fick en hedersplats vid infarten. Sen kom det en strid ström av besökare hela kvällen.

husbilsträff 011

Att Ludvika med omnejd är ett rallymecka syntes, många otroligt snygga rallybilar, här en Ascona A, flera Volvo PV, och Renault Gordini syntes.

husbilsträff 009En snygg  Austin Cooper.

husbilsträff 010Klär man på sig åker man nercabbat.husbilsträff 013 Rått stuk.husbilsträff 012 En ovanlig Gordini med soltak.

 

Ett trevligt ställe som jag gärna återkommer till ,när det är varmare, ligger väldigt fint vid en stor sjö.

Nu återstår det en aktivitet (som just nu är hemlig) innan garageringen inför vintern. Den här vinter hoppas jag att den får stå på Pylonen, det är lite osäkert p.g.a att Transportstyrelsen ska lägga ner museet här i Borlänge och flytta allt till Eskilstuna, men när det blir av är oklart. Detta bara för att spara pengar !!! Riktigt synd på ett sånt fint ställe.

Den 23 och 24 sept. ska vi ha en stor loppis med det mesta från bildelar till bordsdukar här i Lennheden, samtidigt ska jag visa upp husbilen för besökare, alla ni som inte har sett den på nära håll eller vill se den igen är välkomna. Alla ni andra är också välkomna.

Återkommer om den hemliga grejen efter nästa helg.

Anders

Inga kommentarer: